Acer анонсира SpatialLabs – технология с най-нови оптични, екранни и сензорни решения, които ще придадат на виртуалния свят физическо измерение, като предоставят стереоскопични (3D) изображения по нов и интуитивен начин. Съдържанието буквално се носи пред екрана, което позволява на творците да разглеждат работата си в реално време и до 360 градуса, без необходимост от специални очила. Acer обяви също програмата си SpatialLabs за разработчици, които използват игровия двигател Unreal Engine, и биха желали да представят проекти с прототипния лаптоп ConceptD SpatialLabs – първото решение с новия софтуерен пакет. Включилите се в програмата разработчици ще получат прототипа.
„Продължавайки нашия ангажимент към творческите личности със серията ни ConceptD, ние с вълнение представяме SpatialLabs – следващата стъпка в усилията на Acer да осигури „потапящи“ преживявания“, коментира Джери Као, главен оперативен съдиректор в Acer Inc. „SpatialLabs подобрява работните процеси на 3D дизайнерите, за да могат да фокусират времето и усилията си върху творческия процес. На разработчиците SpatialLabs позволява да създадат изключителни преживявания в множество вертикали благодарение на поддръжката на Unreal Engine.”
Най-нови оптични решения и технологии
Преживяването SpatialLabs е създадено чрез комбинация на решение за проследяване на очите, стереоскопичен 3D екран и технологии за рендериране в реално време. Решението за проследяване на очите се състои от комплект стерео камери, разположени в горната част на устройството, които проследяват позицията и движението на главата и очите на потребителя. Екранът на прототипния лаптоп ConceptD SpatialLabs, който ще получат участниците в програмата за разработчици, е разработен с 2D технология и разделителна способност UHD, като е използвана лентикулярна леща от течни кристали, която е оптично свързана към него. Заедно те формират иновативен модел, позволяващ превключване между 2D и стереоскопични (3D) изображения.
Тази комбинация позволява на технологията за обработка на изображенията да възпроизвежда различно изображение за всяко око на зрителя, създавайки стереоскопичен 3D ефект, който от своя страна предизвиква усещането за носене на съдържанието пред екрана. Технологиите за рендериране в реално време позволяват на артистите да взаимодействат с 3D модели при работа с приложения в SpatialLabs Experience Center, да разглеждат своите творения в реално време, което улеснява процеса по изработване на дизайн, и да представят интерактивни и „потапящи“ проекти със стереоскопични (3D) изображения.
Творения, които се „изваждат“ от екрана
Пакетът технологии SpatialLabs е революционен за артистите, които работят с 3D съдържание. Дизайнерите обикновено работят с 2D екрани, осигуряващи ограничена информация за дълбочината на 3D обект или сцена. SpatialLabs позволява на дизайнерите да виждат как техните проекти се осъществяват в реално време.
Обикновено на артистите им се налага да нарисуват множество рисунки от различни ъгли, за да са сигурни, че пропорциите на героите са правилни. Компютрите подобриха този процес, но тъй като е трудно да се преценяват 3D пропорции върху 2D екран, дизайнерите трябваше сами да ги съобразяват. Технологията SpatialLabs Model Viewer отстранява това ограничение, като осигурява готово допълнително измерение, с което дизайнерите да работят – интуитивна 360-градусова перспектива, в която моделите могат да бъдат ротирани, премествани и дори „изваждани“ от екрана – така изображението може да се наблюдава от всички ъгли. При преценката на модел дори от един и същ ъгъл е налична повече информация със стереоскопично (3D) представяне, отколкото с 2D.
Възможността за преглед на стереоскопични (3D) изображения със съотношение 1:1 ускорява процеса по намиране на отклонения и осигурява съответствието на 3D дизайна с първоначалната концепция. Дизайнерите на продукти например биха могли да използват SpatialLabs Model Viewer, за да разберат как би изглеждал разработвания от тях продукт, преди да инвестират време и ресурси, за да го отпечатат или направят. Наред с това, функции като възможността за промяна на HDRI фона на обекта позволяват на продуктовите дизайнери да ги представят в естествената им, реална среда. С други думи, мениджърите и членовете на екипа биха могли да дадат по-ясна обратна връзка на всеки етап на проекта, а клиентите могат с лекота да визуализират обекти, за да са сигурни, че отговарят на очакванията им.
SpatialLabs Experience Center
По подразбиране за екрана на прототипния лаптоп ConceptD SpatialLabs е зададена настройка за 2D режим, което позволява устройството да се използва като обикновен лаптоп. Стереоскопичният (3D) режим ще се включи автоматично при стартиране на приложенията в програмата SpatialLabs Experience Center.
SpatialLabs Experience Center е стартова програма, включваща насоки за работа с технологията, няколко икони за пряк достъп до приложения и програми за инсталиране на приложения и разширения. Към момента сред тези приложения са:
SpatialLabs Model Viewer: Инструмент, позволяващ на потребителя да превръща файлове във всички големи 3D файлови формати и да ги представя като стереоскопично (3D) изображение. При работа с този инструмент информацията за позицията на главата се включва в изобразения 3D модел. Например, ако потребителят премести главата си леко наляво или надясно, 3D моделът ще се ротира в обратната посока, сякаш той е застанал крачка встрани от обекта. Всичко това се осъществява в реално време.
Разширенията в SpatialLabs Model Viewer са налични за големите 3D софтуерни пакети, сред които Blender и Autodesk Fusion 360, позволяващи създадените чрез тези приложения файлове да се прехвърлят в SpatialLabs Model Viewer с едно щракване на мишката.
SpatialLabs Go: Решение на Acer за странично рендериране на съдържание на целия екран в стереоскопично (3D) изображение. Така например, след като се използва Blender за задаване страничен преглед на изображение на целия екран, дизайнерите биха могли да го превърнат в стереоскопично (3D) изображение.
PiStage for Maya: Междинният интеграционен софтуер PiStage функционира като инструмент, позволяващ отнемащата време работа по рендерирането да бъде пропусната, което предоставя на потребителите гъвкавост да създадат или редактират съдържание върху разширен 2D екран и да преглеждат всякакви промени, нанесени в стереоскопичното 3D изображение в реално време, с помощта на SpatialLabs.
SpatialLabs Player: Собствена програма за странично възпроизвеждане на видео в стереоскопично (3D) изображение.
Програма за разработчици
SpatialLabs поддържа също Unreal Engine – 3D инструмент за създаване в реално време на интерактивно съдържание, което дава на артистите свободата да реализират идеите си, като позволява на разработчиците и екипите да си сътрудничат и извършват повторяеми задачи по-бързо от всякога без компромис с качеството или скалируемостта.
„Екипът ни се радва на възможностите, които новият прототип ConceptD SpatialLabs разкрива, както и на програмата за разработчици SpatialLab“, коментира Джон Бъзел, мениджър „Корпоративно бизнес развитие“ в Unreal Engine. “Когато иновативното съдържание и приложения се обединят с най-новите технологии за визуализация, се получава задълбочено, достъпно и ангажиращо съдържание“, допълни той.
За да им помогне да превърнат идеите си в реалност, Acer ще осигури на приетите в програмата прототипен лаптоп ConceptD SpatialLabs за период от три месеца, без да плащат за него, включително и разходите по доставката. Приетите в програмата участници ще могат да се възползват от устройството, за да създават проекти с Unreal Engine, а в замяна се очаква да позволят на Acer да демонстрира и излага творенията им в рамките на една година. По време на работата си разработчиците ще предоставят също обратна връзка за работа с прототипа, като ще преминат и през интервюта с цел бъдещата разработка на продукта.
Желаещите да кандидатстват могат да го направят тук. Кандидатстването е отворено до 30 юни 2021 г., след което компанията ще се свърже с успешните кандидати.